Ze zpětných vazeb k exkurzi na Špilberku

10.10.2010 00:33

Včera na Špilberku mě překvapilo...

 

Včera na Špilberku mě překvapilo, že druhá strana je tak krásná, líbilo se mi, že jsme dostali tak krásné tašky. Taky se mi líbilo, že jsem se dozvěděl něco nového a že jsem soutěžil o střílení z té zbraně. Zase se mi ale hodně nelíbily ty schody... a naštvalo mě, že jsem neviděl, jak Terka střílela, ale byla to pěkná rána... Pak  jsme šli do kasemat a dozvěděl jsem se nové věci. Hodně se mi to tam líbilo, jak tam byly ty dřevené postele, já bych se na nich nevyspal.
Líbily se mi ty mučící nástroje, jak tam ten chlap tak visel - ten kámen na noze mohl bolet. A jak tam toho dalšího natahovali a dávali uhlí na nohy. Ten voják, co tam byl s nima, si tam jen tak něco psal, zatímco je tam mučili.

- Tom R.

::

Včera na Špilberku mě překvapilo, co všechno používali za zbraně. Nejlepší bylo střílení... Naštvalo mě, že jsem nemohl střílet ze zbraně. Byla to docela zábava. Příště bych nejradši střílel taky, protože by mě to hodně bavilo. Moc se těším na další věci a doufám, že to bude jěště lepší... bavilo by mě, kdyby jsme všechno mohli dělat ve dvojicích, protože je to docela sranda... Příští týden bych rád šermoval.

- Vítek

::

Včera na Špilberku mě překvapily kasematy a speciální soutěž o střelu z křesadlové pistole. Terka Žárská soutěž vyhrála, a myslím, že si to pořádně užila... Příští týden na Starém Brně bych ráda kreslila a malovala.

- Ester

::

Včera na Špilberku mě překvapilo to, že jsme dostali zábavné pracovní listy. Líbilo se mi, jak tam byli v kostýmech a jak tam pán povídal co se stalo v roce 1645 v Brně. Ta hra, jak jsme měli zaznamenávat věci, třeba jako buben, láhev, vlajka, lebka, mučidlo, lucerna atd… Ale nejlepší
bylo jak Terka Onderková vyhrála střelbu z pistole, ale ona jí nechtěla, tak mi jí dala, že si z pistole můžu vystřelit. Pán dal do ní prášek, tak jsem si jí vzala a jak jsem z ní chtěla vystřelit tak... jsem z ní vystřelila a tak se lekla, že jsem se praštila do ramene xD,ale bylo to super.
Příští týden bych ráda dělala asi něco podobného x)

- Terka Ž.

::

Včera na Špilberku mě překvapila super hra. Když jsme museli sledovat, kde jsou divný věci. Nebo jak byli v kostýmech, to mě překvapilo a bylo to hezký :). A nejlepší bylo když si Terka střelila z pistole a všichni z toho byli úplně vedle. Bylo to tam super.
Příště bych radši dělala v těch skupinách, jak jsme rozdělený. Příští týden na Starém Brně bych se ráda dozvěděla něco o historii a trochu něco malovala. Prostě od každýho kousek.


- Hanka

::

Včera na Špilberku nás příjemně překvapily kasematy, údajné „věznice“. Hlavně nás zaujala ovšem mučírna, plná fiktivních figurín, zobrazujících děsivé výjevy mučení zločinců i nevinných vězňů, například zazdívání nevěrných žen. Podle pověsti, u které nikdo neví, zda je pravdivá, se nevěrné ženy zazdily po krk a na hlavu jim nechali kapat vodu, do té doby, dokud nezešílely. Celý program byl zajímavě vytvořen,
kostýmy se hodily k programu a vypadaly opravdově. Hra, při které jsme procházeli tajemnými chodbami Špilberku a hledali různé předměty, například „kláda“, středověké mučidlo, zaujala snad všechny, procházení temnými uličkami, starými mnoho a mnoho let bylo pro všechny vzrušující. Tato hra byla vlastně taková soutěž, protože ony předměty tam nebyly náhodou – a kdo jich nalezl nejvíce, mohl za odměnu střílet z křesadlové pistole.

- Barča a Eliška

::

Včera na Špilberku mě překvapilo, že tam byly zajímavé věci např.: lebka, buben, vlajka... Příští týden na Starém Brně bych rád viděl: další zbraně, jak se oblékali, jak a kde vařili. Nebo jak stavěli budovy, nebo kde a jak a s čím pracovali např.: na poli, na louce, na zahradě, na jejich
dvorku. Jak a kolik vydělávali peněz atd...


- Filip

::

Včera na Špilberku mě překvapila procházka v kasematech. V těchto prostorách jsem nikdy nebyla. Zajímavé bylo také povídání o nich, nebo o obléhání Švédy. Moc se mi to líbilo, akorát mi vadil déšť.

- Terka O.

::

... museli sme jít v dešti na Špilberk... a celkově se mně tam nelíbilo... prostě na takový věci nejsem, ale líbily se mně kasematy a procházení těmi chodbičkami..:))

- Míša

::

Včera na Špilberku mě překvapila asi nejvíc mučírna. Nebo jak předminulou hodinu Vv dělali spolužáci ze třídy ty obrázky o dobývání hradu Špilberku. Také dělali na počítačích, různě to sepisovali. Včera se mi líbilo asi nejvíc, jak jsme procházeli hrad Špilberk. Také se mi líbilo, jak Terka Žárská vystřelila z pistole.

- Olga

::
                     +                                                -
+ Bavilo mě, že jsme                         - Bylo docela 
   soutěžili                                         nudný vyplňovat
+ Byla sranda, jak Terka                    ty papíry
   střílela z pistole                             - Mohlo to trvat
+ Líbilo se mi, že jsme                      déle
   byli v podzemí a v
   kasematech


- David

::

Včera na  Špilberku  mě to moc neohromilo, ale nakonec to docela ušlo. Líbilo se mi to střílení z pistole i když jsem nestřílel já. A jinak to bylo dobrý.

- Karel

::

Včera na Špilberku nás překvapilo, že výherce jedné z her bude střílet z pistole. Líbilo se nám také  to, že  průvodci měli dobové kostýmy. Kasematy byly velmi hrůzostrašné, dokonce zazdívaly po krk nevěrné ženy. Všem nám z toho šel mráz po zádech. Celkově se celý program vydařil. Příští týden na Starém Brně bychom rádi víc  kreslili nebo něco vytvářeli.=)

- Ema a Lucka K.

 

::

 

Děkujeme za názory, připomínky, nápady a postřehy :)

L+B+A

 

 

 

 

 

Kontakt

BRNO Cesta za poznáním

ludmila.fidlerova@zshusovabrno.cz

ZŠ a MŠ Brno
Husova 219/17
602 00 Brno

542 214 899

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode